Wat er over Fotowedstrijd IJsselstein wordt gezegd…

Bert Murk

Als onbezoldigd directeur/voorzitter van Museum IJsselstein, als bestuurslid van Stadsmarketing IJsselstein en als lid van het Comité van Aanbeveling, draag ik Fotowedstrijd IJsselstein een warm hart toe. Als IJsselsteiners met elkaar hebben wij er allemaal belang bij om onze stad te promoten. Met elkaar zijn wij ambassadeur van onze prachtige stad. Wie wil daar geen steentje aan bijdragen? Het motto wat wij voor stadspromotie gebruiken was tevens het thema van Fotowedstrijd IJsselstein 2017, namelijk: “Ontmoet elkaar in IJsselstein”. Volgens mij heeft iedere IJsselsteiner daar wel een gevoel bij. In 2018 was het thema “Ontmoet Historisch IJsselstein”. Het gevoel bij het thema werd mooi omgezet in een beeld. Het thema voor 2019 wordt op woensdag 30 oktober 2019 o.a. via de Zenderstreeknieuws, Media Partner van de wedstrijd, bekendgemaakt.

Wie vindt het niet leuk dat de foto die je zelf hebt geschoten gebruikt gaat worden om onze stad te promoten? Eén beeld zegt ten slotte meer dan duizend woorden. De kracht van de verbeelding: daar gaat het om. Weet dat tegenwoordig iedereen foto’s kan maken maar dat wil niet zeggen dat iedereen fotograaf is. Ik wens IJsselstein heel veel fotografen toe!

Bert MurkOnbezoldigd directeur/voorzitter van Museum IJsselstein en bestuurslid van Stadsmarketing IJsselsteinMuseum IJsselstein
Martin Planken

“Als oprichter en organisator van Fotowedstrijd IJsselstein kijk ik met veel plezier uit naar de manier waarop zowel bezoekers als bewoners de mooie omgeving van deze vestingstad portretteren, waaronder ook de activiteiten die er volop georganiseerd worden. Mensen ontmoeten elkaar in IJsselstein. Via de fotowedstrijd kunnen mensen plezier beleven aan de stad en hun woon- of werkomgeving of aan de stad waar zij graag komen winkelen, recreëren en een hapje en drankje komen doen. Zowel door een foto in te sturen als door te stemmen voor de publieksprijs. Alleen kijken naar de ingezonden foto’s kan ook. Wellicht vind je zo zelfs onontdekte plekken of zie je een omgeving vanuit een nieuwe invalshoek. Het organiseren van Fotowedstrijd IJsselstein beschouw ik als een voorrecht om te doen. Op mijn manier kan ik een steentje bijdragen aan het op de kaart zetten van IJsselstein. In het dagelijks leven ben ik oprichter/eigenaar van Topshelf Media. Het is voor mij ontzettend leuk om mijn kennis en kunde op het gebied van marketing, communicatie, public relations en digitale media in te zetten om zo de stad te promoten. Ik vind het mooi dat de wedstrijd een breed publiek kan bereiken door de waardevolle samenwerking met diverse organisaties. De ingezonden foto’s worden voor diverse promotionele doeleinden gebruikt en krijgen zo het podium dat ze verdienen. Veel plezier gewenst zeg ik, op welke wijze dan ook!”

Martin PlankenOrganisator Fotowedstrijd IJsselstein | Eigenaar digital creative agencyTopshelf Media ®

Over Ons

Fotowedstrijd IJsselstein ontstond in 2003 uit enthousiasme voor IJsselstein. Het doel was om bewoners, bezoekers en bedrijven te betrekken bij IJsselstein om iedereen plezier te laten beleven aan al het moois dat IJsselstein te bieden heeft.

De fotowedstrijden hebben er in de afgelopen jaren voor gezorgd dat zowel bewoners als bezoekers bij wijze van spreken op ontdekkingsreis zijn gegaan in IJsselstein en omgeving. Aangemoedigd om de vakjuryprijs en eeuwige roem te winnen, zijn zij op pad gegaan, soms al bij zonsopgang, om die ene speciale foto te maken. Of om te stemmen op zijn of haar favoriete foto voor de publieksprijs. Het bekijken van alle inzendingen via de website leverde soms een verrassende kijk op de stad op. Door te stemmen op een favoriete foto van een deelnemer wint die de publieksprijs maar jij kunt daarmee zelf ook een leuke prijs winnen. Zo kan je dus op diverse manieren iets met de fotowedstrijden doen.

In vogelvlucht…

Fotowedstrijd IJsselstein is ontstaan naar aanleiding van een idee dat in 2003 ontstond. Destijds realiseerde Martin H.C. Planken (1973), zich tijdens het geven van een rondleiding aan zijn (inter)nationale studievrienden door de stad IJsselstein, dat hij in de loop der jaren aardig wat te weten was gekomen over de geschiedenis van zijn woonplaats. Dat kwam mede voort uit zijn interesse in de historie van de stad en zijn liefde voor IJsselstein. Hij vroeg zich af hoe anderen de stad beleefden. Daaruit werd Fotowedstrijd IJsselstein geboren. De fotowedstrijden hebben al vele schitterende, unieke perspectieven op IJsselstein opgeleverd.